Minkälainen palautusoikeus on ostamallani tuotteella?

2. Huomioithan, että Sinulla on oikeus asiakaspalautukseen.

Noudatamme kuluttajaviraston laatimaa verkkokauppaohjetta sekä kuluttajansuojalakia (KSL 6:9 §)

Asiakaspalautuksen ehdot löytyvät seuraavasta linkistä: asiakaspalautuksen ehdot

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa, myös siinä vaiheessa kun tilaus on jo käsitelty. Tällaisissa tapauksissa Myyjällä on oikeus veloittaa Asiakkaalta postituskulut.

Tuotteilla on kuluttajansuojalain 6 luvun mukainen 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus postipaketin tai noutotilauksen noutohetkestä alkaen (mukaan lukien viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien noutopäivä).

  • Tuotteiden palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
  • Palautusoikeus ei koske ns. Asiakkaalle erikoistilauksina toimitettuja tuotteita.
  • Palautuksen käsittelymaksu on 6€ (vähennetään asiakkaan hyvityksestä).
  • Tilauksen alkuperäisrahti-osuus ei palauteta.
  • Palautusaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön. Jos tavara on pakattu sinetöityyn tai vastaavasti suljettuun pakkaukseen, tulee pakkauksen olla avaamaton ja sinetin ehjä.

  • 3. Toimitusosoite

    Jokaista tuotetta ei välttämättä palauteteta meidän osoitteeseen, joten kerromme toimitusosoitteen tukipyynnön käsittelyn yhteydessä.


    4. Palautusohje

    Palatuksissa tuote toimitetaan ainoastaan Postin rahtipalveluja käyttäen.

    Matkahuollolla lähetettyjä palautuksia emme nouda, emmekä korvaa.

    Lähetä paketti asiakaspalautuksena (Marineparts Finland maksaa rahdin). Älä maksa lähetysmaksuja itse, sillä niitä emme korvaa myöhemmin.

    Älä ota mitään maksullisia lisäpalveluita (ne tulemme veloittamaan sinulta)

    Pakkaa tuote mahdollisimman hyvin.

  • käytä riittävän isoa pakettia, johon pakkaat alkuperäispakettiin pakatut tuotteet
  • muista käyttää riittävästi pehmusteita
  • Älä koskaan lähetä tuotetta vain tuotteen omassa jälleenmyyntipakkauksessa, vaan käytä aina jotain muuta laatikkoa, johon tarrat ym. merkinnät tulevat


  • Kuljetuksessa kadonneita, rikkoutuneita tai vahingoittuneita tuotteita emme vaihda tai hyvitä.